Για επαγγελματίες του χώρου της υγείας
Διάρκεια Σεμιναρίου
16 ώρες
4 απογεύματα
Ημερομηνίες
–
(17:30-20:30)
Παρακολούθηση
Αίθουσα ή Εξ αποστάσεως
Το σεμινάριο
Σκοπός του σεμιναρίου
Να γίνει αντιληπτή σε όλα τα στελέχη μίας επιχείρησης υγείας, η σημασία της βελτίωσης του τρόπου συνεργασίας όλων των εργαζομένων και των τμημάτων της, καθώς και της δημιουργίας και της διατήρησης αποτελεσματικότερων ομάδων στις τάξεις της.
Σε ποιους απευθύνεται
Σε όλους τους προϊσταμένους μίας επιχείρησης υγείας, είτε αυτοί ηγούνται του νοσηλευτικού είτε του διοικητικού τους προσωπικού, και οι οποίοι επιθυμούν μέσω του εμπλουτισμού των γνώσεων και των ικανοτήτων τους να εφαρμόζουν τις πρακτικές αρχές του σύγχρονου μάνατζμεντ στο χώρο εργασίας τους & να αναπτύσσουν τις κατάλληλες τεχνικές βελτίωσης της απόδοσης του προσωπικού τους.
Οφέλη
Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα μπορούν:
Προϊστάμενοι:
-
- να επιλέγουν τις καταλληλότερες τεχνικές καθοδήγησης και επηρεασμού της επαγγελματικής συμπεριφοράς των υφισταμένων τους,
- να μεγιστοποιούν την αποδοτικότητά τους στο χώρο εργασίας τους,
- να βελτιώνουν το κλίμα αμοιβαίας υποστήριξης & κατανόησης ανάμεσά τους,
- να ελέγχουν και να αξιολογούν δίκαια την εργασιακή επίδοσή τους,
- να αναπτύσσουν και να συντηρούν τις δεξιότητες συνεργασίας μεταξύ τους.
Υφιστάμενοι:
-
- να κατανοούν την σημασία της κατάλληλης συνεργασίας με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους,
- να διατηρούν τις απαραίτητες γέφυρες επικοινωνίας μεταξύ τους,
- να αναπτύσσουν τις ικανότητες του κλίματος εμπιστοσύνης ανάμεσά τους,
- να υποστηρίζουν την επίτευξη των ομαδικών στόχων της εταιρίας τους να αντιλαμβάνονται την ανάγκη της υιοθέτησης της.
Μέθοδος εκπαίδευσης
Διάλεξη και συζήτηση με τη χρήση διαφανειών και cases studies.
Βεβαίωση
Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.
Περιεχόμενα
Εσωτερική Δομή και Δυναμική Ομάδων
-
- Λόγοι δημιουργίας ομάδων στους εργασιακούς χώρους
- Η δυναμική της ομάδας
- Τυπικές και άτυπες ομάδες
- Ποιο είναι το άριστο μέγεθος μίας ομάδας;
- Οι «μύθοι» της αποτελεσματικής ομάδας
- Από ποιούς παράγοντες εξαρτάται η αποτελεσματικότητα μίας τέτοιας ομάδας;
- Γιατί ένα ικανό άτομο μπορεί να αποτύχει σαν μέλος μιας ομάδας;
- Γιατί αποτυγχάνουν στους στόχους τους ομάδες με αποδεδειγμένα ικανά άτομα;
- Τι ρόλο παίζουν τα χαρακτηριστικά των μελών της;
- Προβλήματα & αίτια αποτυχίας μίας εργασιακής ομάδας.
- Ποιες ικανότητες είναι απαραίτητες για το «κτίσιμο & το δέσιμο» μίας ομάδας;
- Η σημασία της κατάλληλης επιλογής & τοποθέτησης προσωπικού για τη δημιουργία της αποτελεσματικής ομάδας.
Διατήρηση και Ανάπτυξη Μίας Αποτελεσματικής Ομάδας
-
- Για μία σωστή ομάδα: Αντιπαράθεση ιδεών και όχι προσωπικοτήτων
- Πως οι διαφωνίες και οι συγκρούσεις μπορεί να γίνονται εποικοδομητικές;
- Ποιά η διαφορά του να αντιπαρατίθεμαι σε μία ιδέα και όχι στο άτομο που την εκφράζει;
- Πως κερδίζεται η εμπιστοσύνη μεταξύ των μελών της ομάδας;
- Ποιά είναι τα στάδια ανάπτυξης των ομάδων;
- Τύποι μελών της ομάδας (κατά Belbin)
- Πως δημιουργούνται θετικές συμπεριφορές σε μία ομάδα;
- Πόσο βοηθάει την ανάπτυξη της ομάδας η Συναισθηματική Νοημοσύνη;
- Ποιούς ρόλους πρέπει να υιοθετεί ένα μέλος μέσα σε μία ομάδα και ποιούς πρέπει να αποφεύγει;
- Η πυραμίδα της αποτελεσματικής ομάδας.
- Τι Σημαίνει Αποτελεσματική Ομάδα στον Χώρο της Υγείας;
Ποιά η διαφορά της ομάδας αυτής από ένα σύνολο ατόμων στους χώρους της;
Η ιδιαιτερότητα της ανάπτυξης μίας αποτελεσματικής ομάδας στο χώρο αυτό
-
- Ποιές οι δυσκολίες της δημιουργίας και συντήρησης μίας τέτοιας ομάδας;
- Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά των αποτελεσματικών ομάδων στο χώρο της υγείας;
- Ποια είναι τα βασικά πλεονεκτήματα της ομαδικής εργασίας στο χώρο της υγείας;
- Πώς συνεργάζονται άτομα με διαφορετικές γνώσεις & ικανότητες στο χώρο της;
- Για την επιτυχημένη απόδοση της ομάδας αυτής, παίζουν ρόλο μόνο οι γνώσεις, οι ικανότητες, οι εμπειρίες ή και οι συμπεριφορές;
- Τι προκαλεί τις αρνητικές συμπεριφορές σε μία ομάδα στο χώρο αυτό;
- Ποιός έχει την ευθύνη για την αποτελεσματική λειτουργία των ομάδων;
Ο Ρόλος του Συγχρόνου Προϊστάμενου στην Δημιουργία Μίας Αποτελεσματικής Ομάδας στον Χώρο της Υγείας
-
- Τι περιλαμβάνεται στην έννοια αποτελεσματική Διοίκηση ομάδας στην υγεία;
- Ποια είναι τα βασικά καθήκοντα ενός προϊσταμένου για τη δημιουργία και την ανάπτυξή της;
- Ποιες είναι οι ικανότητες που θεωρούνται απαραίτητες για το «κτίσιμο & το δέσιμο» μίας τέτοιας ομάδας;
- Πως διαμορφώνει το κατάλληλο κλίμα για την δημιουργία και την διατήρηση μίας τέτοιας καλής ομάδας;
- Πως ένας προϊστάμενος μπορεί να κερδίσει πρακτικά την εμπιστοσύνη των μελών της ομάδας του;
- Ποιά η σημασία της κατάλληλης εκχώρησης αρμοδιοτήτων;
- Ποιά η σημασία της αυστηρής αλλά δίκαιης αξιολόγησης της επίδοσης στην ομάδα του;
- Πώς οι ρόλοι και οι στόχοι κρατούν μία ομάδα συγκροτημένη;
- Ποιές άλλες τεχνικές (π.χ. brain storming) ενισχύουν την δημιουργία μίας αποτελεσματικής ομάδας στο χώρο του;
- Τι σημαίνει ευελιξία στην διοικητική συμπεριφορά ενός προϊσταμένου;
- Πότε χρησιμοποιεί την ανθρωποκεντρική και πότε την εργοκεντρική προσέγγιση στη διοικητική του συμπεριφορά;
- Ποια θεωρείται κατάλληλη και πως την εφαρμόζει;
- Πώς αντιμετωπίζονται οι αρνητικές συμπεριφορές σε μία ομάδα;
- Γιατί οφείλει να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά & ανεπιθύμητες καταστάσεις, όπως ανάρμοστες συμπεριφορές και συγκρούσεις;
- Ποια προσέγγιση υιοθετεί ένας προϊστάμενος σε αρνητικές συμπεριφορές υφισταμένων; Πιο συγκεκριμένα:
- Ποιους κανόνες και στρατηγικές εφαρμόζει για :
- Άσκηση Κριτικής – Επιπλήξεων – Παρατηρήσεων;
- Χειρισμό Συγκρούσεων;
- Υπάρχουν πειθαρχικοί κανόνες και τεχνικές και ποιοι(ές) θεωρούνται πιο κατάλληλοι(ες);
- Ποια η διάκριση μεταξύ συμπεριφοράς και προσωπικότητας;
- Με τι από τα δύο οφείλει να ασχολείται ένας προϊστάμενος;
- Γιατί σε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις ο προϊστάμενος οφείλει να είναι πολύ προσεκτικός και στην επικοινωνία του;
- Ποια θεωρείται κατάλληλη επικοινωνία σε αυτές τις περιπτώσεις;
- Πότε και για ποιους λόγους πρέπει να απονέμει αναγνώριση και έπαινο;
- Αν ναι ποιές είναι οι προϋποθέσεις και ποιοί είναι οι αντίστοιχοι κανόνες για την επιβράβευση – έπαινο;
Εισηγητής
Ο Μανώλης Καλογεράκης έχει πολυετή εμπειρία σε ενδοεπιχειρησιακά & ανοικτά προγράμματα σε θέματα Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού.
Έχει κάνει Μεταπτυχιακές σπουδές στο LSE (London School of Economics), με ειδίκευση στο Personnel Management & Industrial Relation και είναι Πτυχιούχος Πολιτικών Επιστημών & τελειόφοιτος της Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθήνας.
Επιτέλεσε στέλεχος επί 25ετία μεγάλης ελληνικής Τράπεζας. Τα τελευταία 15 χρόνια είναι Διευθυντής των Τομέων Προγραμματισμού, Ανάπτυξης & Εκπαίδευσης προσωπικού.
Συμμετοχή
Το σεμινάριο δεν είναι προσωρινά διαθέσιμο.
Διάρκεια Σεμιναρίου
16 ώρες
(4 απογεύματα)
Ημερομηνίες
–
(17:30-20:30)
Παρακολούθηση
Αίθουσα ή Εξ αποστάσεως
Το σεμινάριο
Σκοπός του σεμιναρίου
Να γίνει αντιληπτή σε όλα τα στελέχη μίας επιχείρησης υγείας, η σημασία της βελτίωσης του τρόπου συνεργασίας όλων των εργαζομένων και των τμημάτων της, καθώς και της δημιουργίας και της διατήρησης αποτελεσματικότερων ομάδων στις τάξεις της.
Σε ποιους απευθύνεται
Σε όλους τους προϊσταμένους μίας επιχείρησης υγείας, είτε αυτοί ηγούνται του νοσηλευτικού είτε του διοικητικού τους προσωπικού, και οι οποίοι επιθυμούν μέσω του εμπλουτισμού των γνώσεων και των ικανοτήτων τους να εφαρμόζουν τις πρακτικές αρχές του σύγχρονου μάνατζμεντ στο χώρο εργασίας τους & να αναπτύσσουν τις κατάλληλες τεχνικές βελτίωσης της απόδοσης του προσωπικού τους.
Οφέλη
Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα μπορούν:
Προϊστάμενοι:
- να επιλέγουν τις καταλληλότερες τεχνικές καθοδήγησης και επηρεασμού της επαγγελματικής συμπεριφοράς των υφισταμένων τους,
- να μεγιστοποιούν την αποδοτικότητά τους στο χώρο εργασίας τους,
- να βελτιώνουν το κλίμα αμοιβαίας υποστήριξης & κατανόησης ανάμεσά τους,
- να ελέγχουν και να αξιολογούν δίκαια την εργασιακή επίδοσή τους,
- να αναπτύσσουν και να συντηρούν τις δεξιότητες συνεργασίας μεταξύ τους.
Υφιστάμενοι:
- να κατανοούν την σημασία της κατάλληλης συνεργασίας με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους,
- να διατηρούν τις απαραίτητες γέφυρες επικοινωνίας μεταξύ τους,
- να αναπτύσσουν τις ικανότητες του κλίματος εμπιστοσύνης ανάμεσά τους,
- να υποστηρίζουν την επίτευξη των ομαδικών στόχων της εταιρίας τους να αντιλαμβάνονται την ανάγκη της υιοθέτησης της.
Μέθοδος εκπαίδευσης
Διάλεξη και συζήτηση με τη χρήση διαφανειών και cases studies.
Βεβαίωση
Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.
Περιεχόμενα
Εσωτερική Δομή και Δυναμική Ομάδων
- Λόγοι δημιουργίας ομάδων στους εργασιακούς χώρους
- Η δυναμική της ομάδας
- Τυπικές και άτυπες ομάδες
- Ποιο είναι το άριστο μέγεθος μίας ομάδας;
- Οι «μύθοι» της αποτελεσματικής ομάδας
- Από ποιούς παράγοντες εξαρτάται η αποτελεσματικότητα μίας τέτοιας ομάδας;
- Γιατί ένα ικανό άτομο μπορεί να αποτύχει σαν μέλος μιας ομάδας;
- Γιατί αποτυγχάνουν στους στόχους τους ομάδες με αποδεδειγμένα ικανά άτομα;
- Τι ρόλο παίζουν τα χαρακτηριστικά των μελών της;
- Προβλήματα & αίτια αποτυχίας μίας εργασιακής ομάδας.
- Ποιες ικανότητες είναι απαραίτητες για το «κτίσιμο & το δέσιμο» μίας ομάδας;
- Η σημασία της κατάλληλης επιλογής & τοποθέτησης προσωπικού για τη δημιουργία της αποτελεσματικής ομάδας.
Διατήρηση και Ανάπτυξη Μίας Αποτελεσματικής Ομάδας
- Για μία σωστή ομάδα: Αντιπαράθεση ιδεών και όχι προσωπικοτήτων
- Πως οι διαφωνίες και οι συγκρούσεις μπορεί να γίνονται εποικοδομητικές;
- Ποιά η διαφορά του να αντιπαρατίθεμαι σε μία ιδέα και όχι στο άτομο που την εκφράζει;
- Πως κερδίζεται η εμπιστοσύνη μεταξύ των μελών της ομάδας;
- Ποιά είναι τα στάδια ανάπτυξης των ομάδων;
- Τύποι μελών της ομάδας (κατά Belbin)
- Πως δημιουργούνται θετικές συμπεριφορές σε μία ομάδα;
- Πόσο βοηθάει την ανάπτυξη της ομάδας η Συναισθηματική Νοημοσύνη;
- Ποιούς ρόλους πρέπει να υιοθετεί ένα μέλος μέσα σε μία ομάδα και ποιούς πρέπει να αποφεύγει;
- Η πυραμίδα της αποτελεσματικής ομάδας.
- Τι Σημαίνει Αποτελεσματική Ομάδα στον Χώρο της Υγείας;
Ποιά η διαφορά της ομάδας αυτής από ένα σύνολο ατόμων στους χώρους της;
Η ιδιαιτερότητα της ανάπτυξης μίας αποτελεσματικής ομάδας στο χώρο αυτό
- Ποιές οι δυσκολίες της δημιουργίας και συντήρησης μίας τέτοιας ομάδας;
- Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά των αποτελεσματικών ομάδων στο χώρο της υγείας;
- Ποια είναι τα βασικά πλεονεκτήματα της ομαδικής εργασίας στο χώρο της υγείας;
- Πώς συνεργάζονται άτομα με διαφορετικές γνώσεις & ικανότητες στο χώρο της;
- Για την επιτυχημένη απόδοση της ομάδας αυτής, παίζουν ρόλο μόνο οι γνώσεις, οι ικανότητες, οι εμπειρίες ή και οι συμπεριφορές;
- Τι προκαλεί τις αρνητικές συμπεριφορές σε μία ομάδα στο χώρο αυτό;
- Ποιός έχει την ευθύνη για την αποτελεσματική λειτουργία των ομάδων;
Ο Ρόλος του Συγχρόνου Προϊστάμενου στην Δημιουργία Μίας Αποτελεσματικής Ομάδας στον Χώρο της Υγείας
- Τι περιλαμβάνεται στην έννοια αποτελεσματική Διοίκηση ομάδας στην υγεία;
- Ποια είναι τα βασικά καθήκοντα ενός προϊσταμένου για τη δημιουργία και την ανάπτυξή της;
- Ποιες είναι οι ικανότητες που θεωρούνται απαραίτητες για το «κτίσιμο & το δέσιμο» μίας τέτοιας ομάδας;
- Πως διαμορφώνει το κατάλληλο κλίμα για την δημιουργία και την διατήρηση μίας τέτοιας καλής ομάδας;
- Πως ένας προϊστάμενος μπορεί να κερδίσει πρακτικά την εμπιστοσύνη των μελών της ομάδας του;
- Ποιά η σημασία της κατάλληλης εκχώρησης αρμοδιοτήτων;
- Ποιά η σημασία της αυστηρής αλλά δίκαιης αξιολόγησης της επίδοσης στην ομάδα του;
- Πώς οι ρόλοι και οι στόχοι κρατούν μία ομάδα συγκροτημένη;
- Ποιές άλλες τεχνικές (π.χ. brain storming) ενισχύουν την δημιουργία μίας αποτελεσματικής ομάδας στο χώρο του;
- Τι σημαίνει ευελιξία στην διοικητική συμπεριφορά ενός προϊσταμένου;
- Πότε χρησιμοποιεί την ανθρωποκεντρική και πότε την εργοκεντρική προσέγγιση στη διοικητική του συμπεριφορά;
- Ποια θεωρείται κατάλληλη και πως την εφαρμόζει;
- Πώς αντιμετωπίζονται οι αρνητικές συμπεριφορές σε μία ομάδα;
- Γιατί οφείλει να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά & ανεπιθύμητες καταστάσεις, όπως ανάρμοστες συμπεριφορές και συγκρούσεις;
- Ποια προσέγγιση υιοθετεί ένας προϊστάμενος σε αρνητικές συμπεριφορές υφισταμένων; Πιο συγκεκριμένα:
- Ποιους κανόνες και στρατηγικές εφαρμόζει για :
- Άσκηση Κριτικής – Επιπλήξεων – Παρατηρήσεων;
- Χειρισμό Συγκρούσεων;
- Υπάρχουν πειθαρχικοί κανόνες και τεχνικές και ποιοι(ές) θεωρούνται πιο κατάλληλοι(ες);
- Ποια η διάκριση μεταξύ συμπεριφοράς και προσωπικότητας;
- Με τι από τα δύο οφείλει να ασχολείται ένας προϊστάμενος;
- Γιατί σε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις ο προϊστάμενος οφείλει να είναι πολύ προσεκτικός και στην επικοινωνία του;
- Ποια θεωρείται κατάλληλη επικοινωνία σε αυτές τις περιπτώσεις;
- Πότε και για ποιους λόγους πρέπει να απονέμει αναγνώριση και έπαινο;
- Αν ναι ποιές είναι οι προϋποθέσεις και ποιοί είναι οι αντίστοιχοι κανόνες για την επιβράβευση – έπαινο;
Εισηγητής
Ο Μανώλης Καλογεράκης έχει πολυετή εμπειρία σε ενδοεπιχειρησιακά & ανοικτά προγράμματα σε θέματα Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού.
Έχει κάνει Μεταπτυχιακές σπουδές στο LSE (London School of Economics), με ειδίκευση στο Personnel Management & Industrial Relation και είναι Πτυχιούχος Πολιτικών Επιστημών & τελειόφοιτος της Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθήνας.
Επιτέλεσε στέλεχος επί 25ετία μεγάλης ελληνικής Τράπεζας. Τα τελευταία 15 χρόνια είναι Διευθυντής των Τομέων Προγραμματισμού, Ανάπτυξης & Εκπαίδευσης προσωπικού.
Συμμετοχή
Το σεμινάριο δεν είναι προσωρινά διαθέσιμο.
Don’t be shy
Let’s Talk